College Uddannelsen Bolig Tilmelding FAQ Kontakt En dag i stalden

College

Unik kombination af ambitiøs ridning med en kompetencegivende ungdomsuddannelse, vi tilbyder alle de gymnasielle uddannelser, STX, HTX, HHX, HF og EUX

Danish Horse College giver dig en helt enestående mulighed for at kombinere ambitiøs ridning med en ungdomsuddannelse. Når du og din hest flytter på College, får I masser af tid sammen. Tre gange om ugen er der rideundervisning - den ene gang er en enetime - varetaget af berider Helga Wichmann Jóhannesson. Vi både deltager i og arrangerer selv stævner. Som elev på Danish Horse College har man ved samlet deltagelse i stævner ofte mulighed for at have sin berider med til stævner. Man deltager selvfølgelig i alle de stævner man kan overkomme, og vi hjælper dig gerne med at formidle transport til stævnerne.

I årets løb vil der flere gange være gæsteundervisning på Danish Horse College, det kan både være som foredrag eller som undervisning, og  være ved kendte såvel som mindre kendte beridere, men det er vores erfaring at det altid er godt at få andre vinkler på undervisningen.Tidligere har vores gæsteundervisere f.eks. været: Bjarne Nielsen, Torben Frandsen, Klaus Meldgaard Jensen, Rikke Riis og Kimi Nielsen.

Du kommer også med på workshops, udviklet i samarbejde med Dansk Varmblod. F.eks. Eliteskue og Hingstekåring

Der arrangeres fællesture til stævner og events i årets løb, det kan f.eks. være en fællestur til Morsø Stævnet på Mors i Kr. Himmelfartsferien eller lignende.

Naturen omkring campus er fantastisk med hede, skov og strand og du har rig mulighed for at nyde det fra hesteryg. Og så har du mulighed for at deltage i rideklubbens egne stævner, hvor tre af dem er distriktsstævner. Danish Horse College gør det muligt at få masser af tid med din hest, mens du tager en uddannelse.

Ved siden af din rideundervisning tager du enten den 3. årige STX, HTX, HHX eller den 2. årige HF eller EUX hos os. Vi kan således som noget helt unikt tilbyde hele paletten af gymnasielle ungdomsuddannelser, det giver dig gode muligheder i fremtiden også i form af  videregående uddannelse.

Prisen for at gå på Danish Horse College er kr. 8.500,- kroner om måneden.

Prisen  består af DHC-grundpakke og DHC-boligpakke. Som udgangspunkt binder man sig for 1 år af gangen, men ved udmeldelse i et igangværende skoleår betaler man for indeværende måned + næste måned.

DHC grundpakke koster kr. 5.500,- pr måned og dækker:

* 2 x holdundervisning (á 45 min) og 1 x enetime (á 30 min) ved berider pr. uge

* profiltøj til rytter og hest

* Workshops, gæsteundervisning og studiebesøg

* Opstaldning og fodring af din hest incl stråfoder (der fodres 4 gange dagligt)

* Fri brug af faciliteterne

DHC bolig

Den fulde pris for 1 års bolig og fuld kost er kr. 3.000/mdr. Alle priser er gennemsnitspriser, så der betales ens beløb i alle måneder - altså 12 mdr. på 1. og 2. år og 11. mdr. på 3. år

Man bor som udgangspunkt 2 på værelserne.

Der er et optagelsesgebyr på Danish Horse College på kr. 8.500,-. Optagelsesgebyret skal indbetales senest 1. Maj.

Du kan tilmelde dig på vores tilmeldingsside: TILMELDING